Shop Mobile More Submit  Join Login
Flyboy commission by ChristmasSocks Flyboy commission by ChristmasSocks
Pencil commission for mah wicked-awesome friend :iconthaddeous:

When I first started drawing this everything was actually mirrored the other way, but I made too many mistakes and felt I couldn't fix it the way it was. It was my last piece of bristol board, so I decided to erase everything and redraw it the other way around in an attempt to hide the first drawing. Worked pretty damn good ;P.

I tried to sharpen as best as I could for the internet, but because of the texture it would become too grainy if I sharpened it any more.

:peace:
Add a Comment:
 
:icondrain0-blue:
DRAIN0-blue Featured By Owner Apr 1, 2012
AMAzing
Reply
:iconivenss-wr:
Ivenss-wr Featured By Owner Nov 25, 2010  Student Photographer
Simply amazing!
Reply
:iconmaartenvc:
maartenvc Featured By Owner Mar 24, 2009
Amazing pencil skills, wauw! very impressive
Reply
:iconsluagh:
Sluagh Featured By Owner Mar 6, 2009
just impressibe, the sky is awesome, as the whole trinket there you draw, really nice job-
Reply
:iconderlarm:
derLarm Featured By Owner Dec 15, 2008  Professional
man the detail in your rendering is incredible!
the drapery rocks!
Reply
:iconcelestialenvy:
celestialenvy Featured By Owner Dec 14, 2008
This looks amazing, I love his outfit and your shading is just amazing.
Reply
:iconyakkingyetis:
yakkingyetis Featured By Owner Dec 11, 2008
great as usual~!! :heart:
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
thx yetis :dance:
Reply
:iconyakkingyetis:
yakkingyetis Featured By Owner Dec 12, 2008
haha your stuff is awesome~!! i'm starting to take photos too.. and improving a bit.. today took a lot ....~!!can't wait to process them~!!!
Reply
:iconhikari--reika:
Hikari--Reika Featured By Owner Dec 11, 2008
excellent shading! *_____*
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
^0^ thank you reika :)
Reply
:iconjonathanchanutomo:
JonathanChanutomo Featured By Owner Dec 10, 2008  Professional Digital Artist
wah cool! is it about world war 2?
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
^___^ thx!

I think it's a post-apocalyptic time where there's a lot of scavengers. This character scavenges airplane parts and dead pilots.
Reply
:iconjonathanchanutomo:
JonathanChanutomo Featured By Owner Dec 11, 2008  Professional Digital Artist
ok. that's cool!
Reply
:iconsahara-chan:
Sahara-chan Featured By Owner Dec 10, 2008  Professional General Artist
Sometimes it's really hard to create different tones with pencil. I think you did a good job at making the foreground pop from the background. Great job!
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
Thx sahara :hug:
That was one of my obstacles, but most of the drawing IS the foreground so it wasn't too difficult :).
Reply
:iconsahara-chan:
Sahara-chan Featured By Owner Dec 11, 2008  Professional General Artist
Sock is so talented! Lol, he can overcome all obstacles!
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
;P
Reply
:iconyajido:
yajido Featured By Owner Dec 10, 2008   General Artist
damn thing soxman! out for a while din' worn u out even for a bit!:chainsaw:
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
xD
thx yajman. psshhh I never get rusty
Reply
:iconclaparo-sans:
Claparo-Sans Featured By Owner Dec 10, 2008
I feel like a toddling baby when I see your super amazing pencil work : )
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
aww, thx clap-san!!
:bounce:
Reply
:iconthaddeous:
thaddeous Featured By Owner Dec 10, 2008
Yes! Well, I've already told you how much I like it, but...
YES! :D
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
:rofl: thx again man, hope it shipped alright.
Reply
:iconthaddeous:
thaddeous Featured By Owner Dec 16, 2008
Yeah it made it to my house, and I'm back from college this thursday and I can't wait to check it out in person!
Reply
:iconaudley:
Audley Featured By Owner Dec 10, 2008   Writer
It looks stunning - I had missed seeing your work around so it's great to see something from you again.
Reply
:iconchristmassocks:
ChristmasSocks Featured By Owner Dec 11, 2008   Digital Artist
thx Audley :dance:
Sorry about that, I tend to lose interest halfway through my pictures so they get pushed back and never get shown, I'm trying to finish up old stuff right now to make up for it.
Reply
:iconichigojamy:
ichigojamy Featured By Owner Dec 10, 2008
Hey!
welldone! really nice shading! and nice angle!!
this is really good!
^^
if you have some time, please visit my gallery!
^^thanks
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
December 10, 2008
Image Size
587 KB
Resolution
654×1000
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,199
Favourites
153 (who?)
Comments
28
Downloads
219
×